Add more content here...

بازرسی کالا در چین و امارات متحده عربی

بیایید فرض کنیم که شما قصد وارد کردن کالای ایکس از کشور چین را دارید. شما طی مراحلی، اقدام به سفارش این کالا می‌کنید. قیمت کالا را استعلام می‌کنید و پس از بررسی تولید کنندگان مختلف و ارزیابی کیفیت کار آنها، سفارش خود را انجام می‌دهید.

آیا تصور شما براین است که در این صورت شما رایت و تدبیر لازم را انجام داده اید چراکه کالای خود را از یک شرکت حقیقی و قابل اعتماد و با قیمت و کیفیت از قبل طی شده سفارش داده‌اید؟ آیا بر این باور هستید که مراحل چالشی کار انجام شده و از این پس کافی است منتظر باشید که کالا برای شما ارسال شود و آن را تحویل بگیرید؟

اگر چنین می اندیشید باید خدمت شما عرض کنیم که تجارت  هرگز به این سادگی‌ها نیست. تجارت از یک سو با موجود پیچیده‌ای به نام انسان سروکار دارد و از سوی دیگر با مقوله حساسی چون پول و قدرت مالی. از این رو می توانید حدس بزنید که چرا هر کسی نمی‌تواند در دنیای تجارت باقی بماند و خودش را بالا بکشد!

اگر تجارت از نوع تجارت خارجی باشد که اوضاع بسیار پیچیده می‌‌شود. مثلا آیا شما آخرین قوانین تجاری کشور مبدا را می‌شناسید؟ آیا با سیستم دادگستری آن کشور و نحوه احقاق حق خود در صورت فریبکاری تولیدکننده آشنایی دارید تا بتوانید ضمن یک قرارداد پرو پیمان، از چنین امکانی پیشگیری کنید؟

بگذارید از اینجا شروع کنیم  که حتی پس از انتخاب کالایی که بازار مناسب و کافی در کشور دارد و انتخاب تولیدکننده معتبر در کشور مبدا  و سفارش رسمی و طی شده با وی، باز هم شما باید از  کیفیت محصول نهایی و نحوه درست بسته بندی و بارگیری و حمل آن  مطمئن باشید و بهترین راه حمل و ترخیص آن از گمرک ایران را سنجیده باشید.

تازه پس از طی تمام این مراحل، پروسه تجاری شما برای فروش و معامله آن کالا در ایران آغاز می‌شود.

در این بخش می خواهیم به دومین مرحله از پروسه واردات کالا از کشور های خارجی بپردازیم و آن مرحله بازرسی کالا است.

اهمیت بازرسی کالا بر هیچ شخصی پوشیده نیست. حتی اگر شما بهترین کالا را از بهترین تولید کننده سفارش داده باشید از کجا می توانید مطمین باشید که فروشنده در نهایت طبق درخواست شما عمل کرده باشد و یا اینکه تمام بار طبق سفارش شما آماده شده باشد و بسته بندیها درست و ایمن باشد و بارگیری و ارسال به گونه ای صورت گیرد که به کالای شما آسیبی وارد نشود و در زمان مقرر وارد کشور شود؟

اما آیا راهی وجود دارد که بازرسی کالا بدون مسافرت شما به کشور مبدا انجام شود؟

بازرسی کالا خود مراحل گوناگونی دارد که برخی از آنها عبارتند از بازرسی کالا در حین تولید، بازرسی کالا پس از تولید، بازرسی قیمت و …

همانطور که پیش از این گفتیم بررسی قیمت در مرحله استعلام  انجام می‌گیرد اما منظور از بازرسی قیمت، بررسی و ثبت رسمی قیمت به منظور ارائه به مراکزی همچون بیمه و بانک‌هاست که سفارش دهنده از خدمات آنها برای واردات کالا استفاده کرده است مثلا با گرفتن وام اقدام به وارد کردن کالا نموده است.

در بازرسی حین تولید فرد یا شرکت بازرسی کننده، از کیفیت مواد اولیه و دستگاه‌های مورد استفاده در تولید کالا  بازرسی به عمل می‌آورد.

بازرسی پس از تولید به این شکل است که فرد بازرسی کننده به صورت تصادفی اقدام به چک کردن تعدادی از محصولات می‌نماید تا از تعهد و صداقت فروشنده مطمئن شود. همچنین بررسی می‌کند که نحوه بسته بندی و بارگیری و مسیر و نحوه ارسال کالا طبق سفارش انجام گیرد.

توجه داشته باشید که انجام بازرسی کالایی برای برخی از کالاها همچون‌ مواد غذایی و آرایشی اجباری است و در صورت عدم انجام این مرحله، نمی‌توانید کالای خود را از گمرک ترخیص نمایید.این بازرسی‌ها می‌تواند از طریق شرکتهای زیرمجموعه شرکت استاندارد در کشورهای مختلف، صورت پذیرد.

هم اکنون بیش از پیش مشخص شد که خرید کالا از کشورهای خارجی آن هم به صورت انبوه با چه پیچیدگی‌هایی همراه است لذا شما دوست عزیز اگر تجربه تجارت خارجی کمی دارید می‌توانید از شرکت‌هایی همچون شرکت تامین تجارت کمک بگیرید.

شرکت  ایکس انجام  تمام مراحل تجاری خرید کالا از کشور چین و دبی را تا گمرک ایران به عهده می‌گیرد. مراحلی چون استعلام قیمت و خرید و بازرسی کالا و … .

در نهایت شما می‌توانید با ترخیص کالای خود از گمرک، پروسه تجارت داخلی با کالای مورد نظر را کلید بزنید.