Add more content here...

حمل کالا از چین و امارات متحده عربی

واردات کالا از یک کشور خارجی، شامل مراحل گوناگونی چون منبع‌یابی، استعلام قیمت، سفارش، بازرسی، ارسال و حمل و … است و از آنجا که هر مرحله خود شامل نکات ریز و درشت است بنابراین قطعاً یک فرد آگاه و باتجربه بهتر می‌تواند یک تجارت امن و به‌صرفه را رقم بزند.

و اما در این مقاله تمرکز خود را روی مرحله حمل کالا قرار داده ‌یم. فرض کنید که شما کالایی را سفارش داده‌اید و کالا با کیفیت و قیمت بسیار خوب تامین شده است. اما اگر حمل کالا از روش درستی صورت نگیرد ممکن است کالا به نحو جبران‌ناپذیری آسیب ببیند. مثلا اگر حمل کالا با بسته بندی نامناسب از طریق دریایی ارسال شود ممکن است چنان بر اثر رطوبت دریا آسیب ببیند که اصولا غیر قابل استفاده باشد.

یا اینکه ممکن است بسته‌بندی‌ها و برچسب‌گذاری‌ها به گونه ای انجام شده باشد که استاندارد گمرک رعایت نشده باشد و برای بارگیری یا ترخیص کالا دچار مشکل شوید.

حمل یک کالا از کشوری به کشوری دیگر نیاز به  برخی مجوزها همچون صدور بارنامه دارد که انجام این کارها و مطلع بودن از آخرین بخشنامه‌های مربوطه خود مقوله‌ای جداگانه در حیطه حمل بار بین کشوری است.

بسته به وزن و حجم کالا، سقف مالی تعیین شده برای حمل کالا، شرایط و حساسیتهای خود کالا، اهمیت داشتن یا نداشتن سرعت تحویل کالا، سطح کارکرد شرکتهای حمل و نقل بین دو کشور و نوع قراردادها و بخشنامه های آنها می توان دست به انتخاب کشور مبدا و نیز انتخاب روش حمل بار زد.

مثلا انتخاب کشور امارات متحده عربی برای خرید کالا، منجر به ارزانتر تمام شدن هزینه‌های حمل کالا می‌شود زیرا هزینه‌های گمرکی در این کشور تقریبا صفر است. همچنین کشور امارات با بنادر فعالش به ایران بسیار نزدیک است و با استفاده از لنج می‌توان بارها را طی زمان کوتاهی به بنادر جنوبی کشور رساند در حالیکه مثلا حمل دریایی بار از چین توسط کشتی انجام می‌شود.

پس از انتخاب کشور مبدا شما باید انتخاب کنید که حمل هوایی یا دریایی یا زمینی را استفاده کنید . حمل هوایی سریعتر از حمل زمینی است و حمل دریایی زمان‌برترین است. اگر بار شما یک کیلو باشد یا ۴۴ کیلو، در هر حال هزینه حمل هوایی یکسان است، بنابراین در این شرایط، ممکن است انتخاب پستی به صرفه‌تر باشد یا اگر بار شما ۱۰۰۰ کیلو گرم باشد حمل دریایی واقعا به صرفه تر از حمل هوایی خواهد بود.

آیا برای ارسال بار شما از کانتینر استفاده شود و اگر بله از چه نوع کانتینری و … آیا می‌دانید حمل بارهای مایع و غذا و مواد آرایشی، متفاوت از سایر بارهاست یا خیر؟

با اشاره به برخی نکات مرتبط با حمل بار خواستیم پنجره‌ای در ذهن شما عزیزان نسبت به تخصصی بودن مقوله حمل بار و اهمیت مشاوره و کمک گرفتن از شرکتهایی که سالیان سال در عرصه واردات کالا از کشورهای گوناگون تجربه دارند، باز کنیم.

یکی از این شرکتها شرکت تامین تجارت است که ایگرر سال است که جهت خرید و واردات کالا از کشورهای چین و امارات متحده عربی در تمام مراحل تجاری کار از منبع یابی کالا و استعلام قیمت تا خرید و حمل و ارسال بار و رسیدن کالا به گمرک ایران در کنار مشتریان خود بوده و خواهد بود.

همچنین شما عزیزان در صورت تمایل به ارتباط حضوری با کارشناسان شرکت می‌توانید به دفتر شرکت واقع در کرج.خیابان شهید بهشتی بین خیابان استانداری و خیابان کسری برج نگین البرز واحد 19، مراجعه فرمایید.