Add more content here...

بهترین کالاها برای واردات از چین

بهترین کالا برای واردات از چین

کشور چین یکی از مهم ترین قطب ‌های اقتصادی دنیاست و آشنایی با کالاهای پر سود وارداتی از چین می ‌تواند برای هر تاجری مفید باشد. کشورهایی مانند ایران از طریق واردات کالاها از چین با قیمت مناسب، خریدهای جدیدی را از این کشور نموده و به سرمایه شان اضافه می کنند. بنابراین می توان گفت برای سود بیشتر در این تجارت، انتخاب بهترین کالاها برای واردات از چین اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طوری که باید دانست پر مصرف ترین کالاها در کشور چه نوع کالاهایی است و طبق همان اقدام به تجارت و واردات کالا از چین نمود.

وقتی نوبت به یافتن محصولاتی با کیفیت و نسبتاً ارزان می رسد، خرید از چین یکی از راه های سودمند است. در کسب و کارهای مختلف هرچه بتوانید یک کالا را ارزان‌تر تهیه کنید، حاشیه سود شما بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر با خرید محصولات با کیفیت از کشور چین می توانید از قیمت کم محصولات برای کاهش قیمت نهایی برای مصرف کنندگان به عنوان یک استراتژی برای به دست آوردن سهم بازار استفاده کنید. برای اینکه از واردات محصولات چینی برای افزایش سودآوری و رشد بازدهی با سود بالا استفاده کنید ابتدا باید با کالاهای پرسود برای خرید آشنا شوید. گروه بازرگانی تامین تجارت در این مقاله سعی دارد تا اطلاعات مفیدی را در زمینه واردات بهترین کالاها از چین به شما ارائه دهد.

واردات کالا از چین

آشنایی با بهترین کالاهای وارداتی از چین

برای وارد کردن کالا از چین باید به انتخاب بهترین کالاها توجه داشت. اینکه کدام کالاها نیازهای بیشتری از کاربران را رفع می کنند، در انتخاب بهترین کالای وارداتی از چین موثر است. در این باره باید گفت که تولیدکنندگان چینی نیز نسبت به نیازهای مصرف کنندگان ایرانی و بازار کشورمان شناخت خوبی داشته و اجناس آنها با سلیقه ایرانیان همخوانی دارد. بنابراین، آشنایی با کالاهای وارداتی و استعلام کالا از چین و امارات متحده عربی و یا هر کشور دیگری که قصد تامین کالا از آنجا را دارید، باید در صدر اموری باشد که قصد انجام آنها را دارید.

قطعات صنعتی و ماشین آلات

چین قوی ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌ ها و ماشین‌ آلات صنعتی متنوع در جهان است. این کشور آسیای شرقی محصولات و تجهیزاتی که تولید می ‌کند، کیفیتی به نسبت بالاتر از سایر کشورهای آسیایی دارند. دستگاه‌ های تولید شده در چین با بهره‌ گیری از پیشرفته ‌ترین امکانات و با بالاترین سطح توسعه و کیفیت ساخته می ‌شوند. از مزایای دیگر این واردات، قیمت مناسب و ارزان کالاهاست که سبب سود فراوان برای تاجران ایرانی خواهد شد.

ماشین‌آلات صنعتی موجود در چین تنوع بالایی دارند؛ از ماشین‌آلات بسته‌ بندی مواد غذایی و دارویی گرفته تا ماشین‌ آلات بسته ‌بند‌ی کالاهای صنعتی و اسباب‌بازی. چین بزرگ ‌ترین تامین ‌کننده ماشین‌ های صنعتی برای کشور ایران محسوب می ‌شود.

خودرو و لوازم یدکی

وسایل نقلیه و لوازم یدکی خودرو از کالاهای سودآور از چین به ایران هستند. چین لوازم و قطعاتی مانند: گیربکس اتوماتیک، تسمه تایم، تسمه کولر و واتر پمپ را به کشورهای مختلف، خصوصا ایران وارد می ‌کند. در بین وسایل نقلیه نیز، خودرو جک، برلیانس و MVM رایج‌ ترین خودروهای وارداتی از چین هستند.

چین در صادرات لوازم یدکی و قطعات خودرو هیچ ‌گونه محدودیتی ندارد و هر گونه لوازم برای خودروهای سبک و سنگین را تولید و تامین می ‌کند. قیمت خودروهای وارداتی از چین نیز، به نسبت کمتر از سایر خودروهای اروپایی است.

لوازم الکتریکی

لوازم الکتریکی مانند لامپ‌ های LED، هالوژن، سرپیچ‌ لامپ و کابل برق از کالاهای پرسود وارداتی از چین هستند. قیمت کالاهای الکتریکی نوسانات بسیاری در بازار دارد؛ بنابراین وارد کردن این کالاها، کاری تخصصی بوده که نیازمند همکاری با یک شرکت حمل و نقل بین المللی است. همکاری با یک شرکت حمل و نقل بین المللی باعث ارسال کالا در زمان مناسب، ضمانت سلامت کالا، کاهش هزینه‌ های حمل بار از چین، ترخیص به موقع و تسهیل در فرایند گمرکی می ‌شود.

کالاهای الکتریکی از محصولات پر سود وارداتی هستند که در بازار رقابت بسیاری دارند. همچنین قیمت این محصولات در چین مناسب‌ تر از سایر کشورهای جهان است. به ‌عنوان مثال میکروکنترلرهای AVR و ARM از محصولات ارزان قیمت در چین هستند که وارد کردن آن‌ ها سود بی شماری برای کشور و واردکننده دارد.

یکی دیگر از مزایای واردات تجهیزات الکتریکی حمل ‌و نقل آن‌ ها به روش‌ های مختلف است که از آن جمله می‌ توان به حمل‌ و نقل هوایی، دریایی، ریلی و حمل ترکیبی با وسایل نقلیه مختلف اشاره کرد.

گوشی موبایل و لوازم جانبی آن

واردات گوشی موبایل به ایران حجم بسیار بالایی دارد. سالانه نزدیک به 15 میلیون دستگاه تلفن همراه به کشور می‌ شود. رشد سالانه بازار تلفن همراه همواره مثبت بوده و نیاز به این محصول کماکان از تراز مثبتی برخوردار است. از نظر تعداد بیش از 50 درصد واردات تلفن همراه به برند سامسونگ تعلق دارد و برندهای هواوی، شیائومی، نوکیا و اپل در رتبه ‌های بعدی قرار دارند.

همچنین بازار واردات لوازم جانبی موبایل در ایران بسیار داغ است و تا به امروز میزبان صدها برند لوازم جانبی موبایل از سراسر دنیا بوده است. جالب است بدانید همین لوازم جانبی موبایل که شامل کاور، هندزفری، باتری و پاوربانک و موارد مشابه آن می‌ شود، گردش مالی سالانه برابر با 250 میلیارد تومان در کشور را به وجود آورده است. این میزان نه به ‌خاطر گران بودن این کالاها، بلکه به دلیل مصرفی بودن آنهاست.

بازار تجهیزات و لوازم جانبی موبایل در ایران در عین سودآور بودن جذاب نیز به نظر می ‌رسد. ازآنجایی ‌که مردم عموماً هزینه‌ های زیادی را صرف خرید لوازم جانبی موبایل مانند: انواع محافظ صفحه‌ نمایش، کاور و قاب، هندزفری می‌ کنند، بازار لوازم جانبی موبایل و تبلت و کامپیوتر روز به ‌روز در حال گسترش است.

قطعات کامپیوتر و هارد

روش اصلی تأمین و واردات قطعات کامپیوتر بیشتر از طریق خرید کالا از چین و امارات متحده عربی صورت می گیرد. قطعات کامپیوتر در دسته کالاهای پرسود وارداتی قرار می ‌گیرند. قطعات کامپیوتر حوزه‌ گسترده ‌ای از محصولات را شامل می ‌شود؛ از موس و کیبورد و دانگل گرفته تا پردازنده و سرور. البته قطعات اصلی کامپیوتر که توسط شرکت‌های مهم تولید می‌شوند نیز شامل این محصولات هستند.

کشور چین یکی از بزرگ‌ ترین تولیدکننده‌ های هاردهای SSD و HDD در دنیاست. این حجم بزرگ صادرات، خبر از کیفیت خوب و قیمت مقرون‌ به ‌صرفه برای واردات هارد از چین را می‌ دهد. پس اگر می‌ خواهید سود خوبی از واردات هارد داشته باشید، کشور چین یکی از بهترین گزینه ‌هاست.

قطعات فولادی و آهن آلات

سودآوری بسیاری در واردات آهن آلات از چین برای صنایع فولادی وجود دارد. چین بزرگ ‌ترین تولیدکننده انواع محصولات فولادی و آهنی است. محصولاتی هم ‌چون میلگرد، تیرآهن و پروفیل از بیشترین میزان واردات برخوردارند. با وجود این که کشور ایران نیز قطب بزرگی در تولید آهن و فولاد است، اما با واردات حجم بالایی از محصولات آهنی، نیاز کلیه صنایع از جمله ساختمان ‌سازی، خودروسازی و کشتی‌ سازی را تامین می‌ کند.

واردات آهن و فولاد از چین با وجود نبود برخی امکانات در ایران، یکی از شیوه ‌های سودآور در فعالیت‌ های بازرگانی محسوب می ‌شود؛ زیرا هزینه واردات از چین به ایران کم ‌تر از هزینه تولید برخی محصولات خواهد شد.

کاغذ و مواد سلولزی

به منظور حفظ منابع طبیعی ایران و جلوگیری از قطع و بریدن درختان، سالانه واردات کاغذ از چین در حجم قابل‌ توجهی انجام می‌ شود. تولید کاغذ نیازمند صرف هزینه‌ های چشمگیری است، به همین دلیل کشورهای محدودی برای تولید آن سرمایه ‌گذاری می ‌کنند. از انواع کاغذهای تولیدی و وارداتی می ‌توان به کاغذهای A4 و کاغذ دیواری اشاره کرد.

هم ‌چنین دلیل اصلی واردات کاغذ از چین کیفیت بالای آن با وجود قیمت مناسب کاغذ است. درختان سوزنی برگ از بهترین چوب ‌ها برای تولید کاغذ به شمار می‌ روند که چین برای تولید کاغذ از این نوع چوب استفاده می ‌کند. بنابراین کاغذهای تولید شده در چین، کیفیت مرغوبی نسبت به کاغذ سایر کشورها دارند.

اسباب بازی

اگر تاجر باتجربه ‌ای باشید به خوبی می‌ دانید که یکی از کالاهای پر سود وارداتی از چین و سایر نقاط جهان، اسباب بازی است. بعید است خانواده ای با فرزندانش به پاساژها و بازارهای گوناگون بروند و فرزندان آنها تقاضای خرید اسباب بازی نداشته باشند. بسیاری از خانواده ‌ها علاقه دارند اسباب بازی‌ هایی برای فرزندان خود بخرند که جنبه آموزشی داشته باشد. این محصولات می ‌تواند گزینه بسیار خوبی برای آنها باشد و به همین دلیل تقاضای زیادی در بازار برای آنها وجود دارد.

وسایل ورزشی

وسایل ورزشی یکی دیگر از کالاهای پر سود وارداتی از چین است که همیشه مورد توجه مردم و به ویژه جوانان واقع می‌ شود. در میان وسایل ورزشی که از چین وارد می ‌شوند بطری آب ورزشی یکی از پرسودترین محصولات است. بطری آب یکی از لوازم ضروری برای ورزش کردن در هر رشته ‌ای است و به همین دلیل هر شخصی که به ورزش علاقه داشته باشد به این محصول احتیاج پیدا می ‌کند. نکته جالب در مورد بطری آب این است که شما حتی می‌ توانید آن را با نام تجاری خودتان در بازار داخلی به فروش برسانید.

تشک یوگا از دیگر کالاهای پر سود وارداتی است که از کشور چین وارد می‌ شود و در سالیان اخیر توانسته طرفداران بیشتری پیدا کند. قطعاً افزایش محبوبیت این تشک به دلیل تشدید علاقه مردم به این ورزش است. تخته اسکیت نیز می‌ تواند به عنوان یک گزینه جذاب جهت واردات از چین شناخته شود. البته این محصول هم در سالیان اخیر علاقه‌ مندان بیشتری پیدا کرده و قطعاً در پارک ها و محیط‌ های ورزشی افراد زیادی را مشاهده کرده‌ اید که به این ورزش مشغول هستند. دقت داشته باشید که معمولاً تخته اسکیت در چهار دسته معمولی، برد بلند، مینی برد و برد فانتزی به کشور وارد می ‌شود.

لوازم آرایش

یکی از کالاهای پر سود وارداتی از چین، وسایل آرایشی است. اکثر خانم‌ها برای زیبایی خودشان اهمیت زیادی قائل می‌ شوند و طبیعتاً بهترین ابزار برای زیباتر شدن آنها وسایل آرایشی است. به همین دلیل این محصول به عنوان یکی از پرسودترین کالاهای واردات از چین شناخته می ‌شود. اگر قصد واردات لوازم آرایشی را داشته باشید طبیعتاً بهترین محصولات برای شما برس، آینه ، موچین مژه و… است. معمولاً قیمت تمام شده لوازم آرایشی که از چین وارد می ‌کنید پایین است اما می‌ توانید آنها را در داخل کشور با قیمت بسیار خوبی به فروش برسانید و درآمد مناسبی داشته باشید. این موضوع در تمام دنیا صدق می‌کند.

اگر شما قیمت تمام شده برخی محصولات آرایشی را در عمده فروشی ‌ها و وب سایت‌ های خرده فروشی مطرح جهان مثل آمازون بررسی کنید به خوبی این موضوع را متوجه می‌ شوید. دقت کنید که وسایل و ابزاری مانند آینه برای آرایش بانوان ضروری هستند. بانوان معمولاً برای خرید لوازم آرایشی هر چقدر که لازم باشد هزینه می ‌کنند و شما می‌ توانید از این راه درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

چگونه از کشور چین کالا وارد کنیم؟

واردات از چین نیازمند آشنایی با قوانین گمرکی در کشورهای چین و ایران است. واردکنندگان باید با بازارهای داخلی کشور چین، تولیدکنندگان چینی، برندهای برتر چین در کالاهای مختلف و انواع سیستم‌ های حمل‌ونقل در چین، ایران و شیوه‌های ترانزیت کالا آشنا باشند. اما در این میان، انتخاب کالایی که هم قیمت و کیفیت مناسبی داشته باشد، هم مورد نیاز مصرف‌کنندگان داخلی باشد و هم سودآور باشد، بسیار اهمیت دارد.

چگونه سودآورترین کالاهای وارداتی از چین را پیدا کنیم؟

تا اینجا برخی از کالاهای پر سود وارداتی از چین را خدمت شما معرفی کردیم. اما اکنون قصد داریم نکاتی را خدمت شما بیان کنیم که کمک می‌کند شما خودتان بهترین کالاهای وارداتی از این کشور را پیدا کنید:

سودآورترین کالاها برای واردات از چین

تحقیق

برای پیدا کردن کالاهای پرسود وارداتی شما باید به اندازه کافی تحقیق کنید. در تحقیقات خودتان باید نکات مختلفی را مد نظر قرار دهید. شرایط جغرافیایی محصولی که می‌ خرید یکی از نکات مهمی ‌است که معمولاً تاجران نسبت به آن غفلت می ‌کنند. وسایل خریداری شده توسط شما باید در شرایط جغرافیایی کشور ما کاربرد داشته باشند. شما باید راه ارتباط با تجار چینی را پیدا کنید و بهترین راه را برای ترخیص کالا از چین برگزینید. همچنین برای خرید از سایت های معتبر چینی به تحقیقات میدانی وسیعی در این زمینه نیاز دارید.

تقاضا

محصولی پر سود است که در بازار داخلی تقاضا برای خرید آن زیاد باشد. این نکته ‌ای است که طبیعتا همه تجار آن را می ‌دانند اما بسیاری از آنها به آن عمل نمی‌ کنند. پیشنهاد می ‌کنیم اگر تازه کار هستید و در ابتدای راه تجارت خودتان را قرار دارید فعلاً به سراغ کالاهای کم ریسک مثل اسباب بازی یا لباس کودک بروید.

تامین کننده

پیدا کردن یک عمده فروش قابل اعتماد در چین برای خرید محصولات پرسودی که مد نظر شما قرار دارد یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهید. به عبارت بهتر شما برای موفقیت در تجارت باید یک زنجیره تامین ایجاد کنید که تامین کننده محصولات در آن بیشترین اهمیت را دارد. کارخانه تولیدی، شرکت بازرگانی و واسطه ‌ها دسته‌ های مختلف تامین کننده کالاهای تجاری هستند.

تست کیفیت

مشکل کیفیت کالاهای وارداتی متاسفانه یکی از رایج‌ ترین موانع تجارت با کشور چین است. در این کشور کالاهای باکیفیت زیادی وجود دارد اما متاسفانه بسیاری از تاجران نمی ‌توانند آن ‌ها را پیدا کرده و به کشور ما منتقل نمایند. شما باید حتماً برای تست کیفیت محصولاتی که قصد وارد کردن آنها را دارید، یک استراتژی و برنامه مناسب داشته باشید.

هزینه واردات کالا از چین

هر کالای وارداتی از هر کشوری محتمل پرداخت هزینه هایی است. در مورد ورود کالاهای وارداتی از چین نیز این قاعده مستثنی نیست. همچنین برخی هزینه های وارداتی می تواند با توجه به موارد مختلف نیز متغیر باشد.

اینکه کالای مورد نظر نیاز به انبارداری و یا تست آزمایشگاهی دارد یا نه، چگونگی وارد کردن کالا، انتخاب سیستم حمل و نقل و سایر موارد از جمله عواملی هستند که بر میزان هزینه واردات موثرند.

برخی از هزینه های واردات که در موارد متعدد متغیر بوده و جزو اصلی ترین هزینه ها هستند، شامل قیمت کالای خریداری شده در مبداء، هزینه بازرسی محصول در چین، هزینه های گمرکی، ثبت سفارش و تخصیص ارز، حمل و نقل، هزینه های انبارداری، ترخیص کالا و بیمه هستند.

البته این هزینه شامل تخفیفات و معافیت هایی نیز هستند که می توان با استفاده از خدمات مشاوره صحیح و درست واردات و صادرات آنها را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

گروه بازرگانی تامین تجارت راهی مطمئن برای واردات و صادرات کالا از چین

برای واردات و صادرات به یک کشور نیاز است توانایی ها و مهارت های متفاوتی داشته باشید. هم چنین قوانین و مقرارت تجاری، تغییرات مکرر این قوانین، شرایط فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و … باعث می شوند این روند پیچیده تر و سخت تر شود. به همین دلیل لازم است قبل از انجام هر کاری با متخصصان و افرادی که در این زمینه دارای تجربه و مهارت هستند، مشورت کنید.

شرکت‌های بازرگانی بسیاری در ایران فعال هستند که نماینده‌ های آنها در کشورهای خارجی می توانند مراحل خرید کالای انتخابی شمارا برعهده گیرند. گروه بازرگانی تامین تجارت با کادری مجرب کلیه خدمات مربوط به حمل کالا از چین و امارات متحده عربی، منبع یابی بهترین کالا، مذاکره، عقد قرارداد، بازرسی کالا از چین و امارات متحده عربی، دریافت و انبارداری کالا، استعلام کالا از چین و امارات متحده عربی و کارهای مربوط به بسته بندی و و ارسال کالا بر اساس آخرین ملاحظات و قوانین تجاری کشور مذکور با ایران را انجام دهند و شما بدون نیاز به تقویت زبان خارجی و یا انگلیسی، بر تجارت داخلی خود و معرفی و گسترش بیشتر کسب و کار و افزایش فروش خود متمرکز شوید.