Add more content here...

واردات استوک از چین

واردات استوک از چین

چین یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا و بزرگترین صادرکننده گان جهان است. توانایی بی‌رقیب چین برای ساخت و تولید کالا با سرعت مناسب و قیمت ارزان به این معنی است که تقاضا برای واردات از چین با فزونی همراه است. جای تعجب نیست که نه بندر از ده بندر کانتینری برتر جهان در چین و خاور دور هستند. امروزه خرید و فروش کالای استوک سهم بزرگی از بازار را در اختیار دارد. همچنین در حال حاضر امارات متحده عربی به یکی از قطب­های تجاری در جهان و خاورمیانه تبدیل شده است. از آنجایی که این کشور در مجاورت ایران قرار دارد، فرصت بسیار خوبی برای تجار و بازرگانان است تا فعالیت­های تجاری خود را گسترش دهند.

حمل و نقل از امارات به ایران یکی از پرکاربردترین روش­های واردات کالا به ایران می­باشد. از آنجایی که در این روش نیازی به پرداخت گمرکی نیست، بسیاری از تجار تمایل دارند محموله­ های خود را از دبی وارد کنند. واردات کالا از طریق حمل و نقل از دبی به ایران به راحتی امکان پذیر است. پس فرصت مناسبی برای واردات از این کشورها فراهم است، اما آیا از قوانین واردات از چین باخبر هستید؟ درباره نحوه واردات استوک از چین اطلاع دارید؟ آیا می­دانید که بهترین کالاها برای واردات از چین کدام هستند؟

ما در این مقاله به­­ طور کامل درباره خرید کالا، استعلام کالا از چین و امارات متحده عربی، حمل و نقل و بازرسی کالا از چین و امارات متحده عربی صحبت خواهیم کرد. گروه بازرگانی تامین تجارت همواره در مسیر مشاوره و انجام واردات استوک از چین در کنار شماست.

مهمترین شرط واردات استوک از چین

در شرایط اقتصادی فعلی کشور ما، واردات استوک از چین برای تامین بخشی از نیاز بازار است. با وجود این شرایط از این واردات استقبال خواهد شد. در گذشته نیز واردات کالای استوک از چین را داشتیم، اما به دلیل تحریم ­ها، برخی از ناکارآمدی ­ها و مشکلات اقتصادی فعلی با افزایش آن روبرو هستیم. برای انجام واردات کالا باید قوانین را بدانید. همین­طور باید با برنامه­ ریزی قبلی دست به واردات زد.

برای این کار بهتر است از گروه بازرگانی تامین تجارت و کارشناسان خبره آن کمک بگیرید. در مرحله اول باید برای واردات استوک کارت بازرگانی بگیرید. هیچ یک از اشخاص حقیقی و حقوقی کارت بازرگانی نمی­توانند به این امر مبادرت ورزند. کارت بازرگانی را وزارت صمت و اتاق بازرگانی صادر می­کند. این کارت انواع مختلفی دارد و شامل کارت تجاری، صنعتی، موردی و خدماتی می­شود.

خرید کالا از چین و امارات متحده عربی

برای خرید کالا از چین و امارات متحده عربی اگر توافق­ های اولیه بین دو طرف انجام شد، یکی از مراحل مهم درخواست ارسال پیش فاکتور یا پرفرما است. پیش­ فاکتور یک سند رسمی است که فروشنده برای خریدار ارسال می­کند و مشخصات محموله را در آن ذکر می­کنند. اطلاعاتی که در پیش ­فاکتور وجود دارد شامل تعداد، نوع ارز معامله، کشور مبدا و مقصد، مشخصات فروشنده، وزن، کرایه، اطلاعات واردکننده، قیمت و… می­شود.

پس از ارسال پیش ­فاکتور نوبت به ثبت سفارش می­رسد. این کار باید از طریق سامانه ثبت وزارت صمت به آدرس ntsw.ir انجام گیرد. برای ثبت سفارش هر یک از محموله ­های خریداری شده، مراحل جداگانه­ ای وجود دارد. علاوه بر مجوزی که شما از وزارت صمت دریافت می­کنید، مجوزهایی نیز از چند دستگاه دیگر باید اخذ شوند.

خرید کالا از چین و امارات متحده عربی دارای قوانین و مراحل خاصی است که باید به آن مسلط باشید. یکی از مراحل مهم واردات استوک از چین و دبی تخصیص ارز و پرداخت بین­ المللی می­باشد. این مورد باید بر اساس نوع ارزی که در پیش ­فاکتور یا پرفرما به توافق رسیده است، باشد. تهیه ارز برای خرید کالاهای مختلف از لحاظ نرخ با هم متفاوت است.

چنانچه ارزی با نرخ پایینی تهیه شود، به آن ارز ترجیحی یا دولتی می­گویند. برای خرید ارز نیز باید تابع شرایط سامانه نیمای وزارت صمت به آدرس sanarate.ir بود. همچنین می­توانید این ارز را از صرافی یا بانک خریداری کنید. پس از مرحله دریافت ارز نوبت به دریافت بین ­المللی می­رسد که دغدغه بسیاری از تجار ایرانی است.

هنگامی که قصد خرید کالا از امارات متحده عربی یا هر نقطه دیگری از جهان را دارید، باید درک درستی از هزینه ­های خرید، حمل و نقل و ترخیص کالا داشته باشید. تیم­ های تخصصی گروه بازرگانی تامین تجارت می­توانند تمامی این هزینه­ ها و هر گونه هزینه مازاد یا اضافی دیگر مانند انتقال وجه و … را به صورت دقیق برای شما محاسبه کنند.

در خصوص نحوه شروع کار با یک تامین کننده جدید چینی، هنگامی که تامین کنندگان را شناسایی کردید که با آنچه شما به دنبال آن هستید هماهنگ هستند، گام بعدی شروع تماس است. اگر از یک راه ارتباطی آنلاین استفاده می­کنید، گفتگو را با تعداد زیادی از تامین کنندگان احتمالی در یک زمان آغاز کنید. سعی کنید یک ایمیل یا پیام اولیه بفرستید که خود را معرفی کنید و هرگونه اطلاعات اولیه­ ای را که در فهرست محصول پوشش داده نشده است درخواست کنید.

بهترین کالاها برای واردات از چین

بهترین کالاها برای واردات از چین

بهترین کالاها برای واردات از چین کالاهای پرمصرف، عجیب و ارزان قیمت هستند که سود خوبی را نصیب واردکننده آن می­کند. گمرک هر ساله لیست اقلامی که از چین وارد شده­ اند را منتشر می­کند، که بسیار طیف وسیعی دارد و بعضی از آنها جزء کالاهای پرمصرف هستند. مواد غذایی برای انسان، خوراک آبزیان، خودرو سواری و کامیون، لوازم­ التحریر، ظروف آشپزخانه و… از این دسته ­اند. برخی کالاها نیز جزء دسته کالاهای عجیب و نامتعارف هستند. اشیای تزیینی، صنایع دستی، خون حیوان و خاک ازین دسته­ اند. برخی کالاها بسیار پر سود هستند و می­توان گفت که جزء بهترین کالاها برای واردات از چین هستند که شامل موارد زیر می­شوند:

ماشین­ آلات صنعتی، لوازم­ التحریر، تجهیزات الکترونیکی، گوشی موبایل و لوازم جانبی آن، قطعات کامپیوتر و هارد، کاغذ و مواد سلولزی، لوازم یدکی خودرو، انواع خودروی سنگین و خودروهای سواری، اسباب بازی، انواع پوشاک، مواد غذایی بسته­ بندی، محصولات عمده کشاورزی شامل ذرت، برنج، گندم و جو، محصولات حوزه ساخت و ساز نظیر سنگ­های ساختمانی، انواع آهن آلات، فولاد آلیاژی، خاک رس، مواد غذایی، سبزیجات و میوه ­ها نظیر حبوبات، میگو، مرکبات، ادویه، گیاهان دارویی، همچنین برخی از لوازم فانتزی مانند لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم دکوری، انواع باکس­های تزئینی و غیره.

استعلام کالا از چین و امارات متحده عربی

استعلام کالا چه حضوری و چه اینترنتی می­تواند انجام گیرد، اما باید در نظر داشته باشید که شناخت تولیدکنندگان و کارخانه داران چینی امری است که به تجربه نیاز دارد. شرکت­ های بازرگانی معتبر در این زمینه می­توانند کمک شما برای واردات کالای استوک از چین و امارات متحده عربی باشند. آنها تولیدکنندگان چینی را می­شناسند. از سطح کیفی کار آنها با خبر هستند. از مظنه بازار مطلع هستند و با آشنایی و روابطی که دارند می­توانند کالای مدنظرتان را از منبع موجه با بهترین کیفیت استعلام کنند و راه ارسال نمونه کالا و مرجوعی کالا را برای شما باز بگذارند.

همچنین پس از اینکه شما اطلاعاتی مانند مشخصات فنی، رنگ، نوع، محدوده قیمت و… را در اختیار کارشناسان باتجربه این شرکت­ها قرار دادید، با جستجوی کالای مورد نظر و تولیدکننده مطمئن آن لیستی از تولیدکنندگان و قیمت را در اختیار شما قرار می­دهند.

همچنین شما در کنار درخواست استعلام کالا و پیش فاکتور می­توانید درخواست نمونه و سمپل کالا را داشته باشید. بدین وسیله می­توانید بر کیفیت و اصالت کالایی که می­خواهید به طور انبوه خریداری کنید، نظارت کرده و اطمینان حاصل کنید. همچنین به مقررات اینکوترمز نیز توجه داشته باشید. اینکوترمز اصطلاحات تجاری بین­ المللی است که مسئولیت­های مربوط به حمل و نقل بین­ المللی را بین خریدار و تامین­ کننده حاکم می­کند.

حمل کالا از چین و امارات متحده عربی

حمل کالا از چین و امارات متحده عربی به ایران نیاز به برخی از مجوزها و اطلاع از قوانین کشورهای مبدا دارد. صدور بارنامه و اطلاع از بخشنامه­ های مربوطه، وزن و حجم کالا، سقف مالی تعیین شده برای حمل کالا، اولویت برای نحوه حمل کالا، نوع قراردادهای شرکت­های حمل کالا و… در موضوع حمل کالا از چین و امارات متحده عربی مهم است.

انتخاب این دو کشور برای واردات با توجه به هزینه تمام شده محصولات، طبیعتا با هزینه ­های حمل کمتری نسبت به سایر کشورها همراه است اما مثلا واردات از کشور امارات متحده عربی برای خرید کالا به دلیل اینکه هزینه­ های گمرکی در امارات صفر است و این کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی به کشور ما نزدیک است یک گزینه عالی برای واردات استوک است. همچنین هزینه حمل با لنج از امارات را با هزینه حمل با کشتی از چین مقایسه کنید.

حال برای حمل کالا از چین و امارات متحده عربی باید از بین انتخاب­های سه گانه حمل دریایی کالا، حمل زمینی کالا و حمل هوایی کالا، بهترین گزینه را نسبت به بار و هزینه ­ای که می­خواهید پرداخت کنید، انتخاب کنید. طبیعتا حمل هوایی از حمل زمینی سریع­تر است، اما به همان نسبت گران­تر می باشد. حمل دریایی نیز زمان­برترین است. بار شما در اوزان پایین، هر میزان وزنی داشته باشد، در حمل هوایی یک هزینه ثابت دارد. اما مثلا برای بار هزار کیلوگرمی شما هزینه حمل دریایی به مراتب از حمل هوایی ارزان­تر است.

حمل و نقل از امارات به ایران چگونه است؟ ملوانان بارهای شما را از امارات متحده عربی به بنادر جنوبی کشور مانند بوشهر، دیر، گناوه و دلوار با قایق یا لنج­ های خود حمل می­کنند. شاید از خود بپرسید که چرا باید از قایق برای حمل و نقل کالاهای خود استفاده کنیم؟ گروه بازرگانی تامین تجارت کالاهای شما را با کمترین هزینه و در سریع­ترین زمان ممکن از امارات متحده عربی به ایران حمل می­کند.

این گروه بازرگانی، پس از خرید کالای شما، آن را در اسکله­ های دبی و سایر شهرها دریافت کرده و بدون هیچ مشکلی در بنادر جنوبی کشور تحویل شما می­دهد. همچنین در صورت نیاز می­تواند کالای شما را در هر نقطه از ایران به دست شما برساند. در روش ارسال کالا از امارات متحده عربی به ایران محدودیتی برای کالاهای وارداتی وجود ندارد. تجار می­توانند کلیه کالاهای مجاز در ایران را از این طریق حمل کنند. کالاهایی مانند پوشاک، مواد غذایی، لوازم الکترونیکی، لوازم جانبی خودرو و … از جمله این اقلام هستند.

یکی از سوالاتی که در مورد حمل و نقل از کشور امارات متحده عربی به ایران با قایق پرسیده می­شود، مدت زمان آن است. در واقع نحوه حمل و نقل کالا به شرایط مختلفی بستگی دارد. حمل و نقل با قایق نیز از این قاعده مستثنی نبوده و عوامل مختلفی در تعیین زمان و چگونگی تحویل کالا دخیل هستند. عواملی که می­توانند بر زمان حمل و نقل با قایق تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • آب و هوا و شرایط آب و هوایی در دریا
  • سرعت بارگیری در بنادر امارات متحده عربی
  • زمان سفر بین امارات و ایران
  • مراحل ترخیص کالا در ایران

به غیر از مواردی که در بالا ذکر کردیم، سرعت کار و تعداد پرسنل شرکت حمل و نقل انتخابی شما نیز بر زمان تحویل نهایی به شما تأثیر می­گذارد. حمل و نقل از امارات متحده عربی به ایران به طور متوسط از یک هفته تا 20 روز طول می­کشد. علاوه بر زمان لازم برای حمل و نقل با قایق، میزان هزینه ممکن است برای بسیاری از کاربران سوال ایجاد کند. در واقع هزینه حمل و نقل کالا از امارات به ایران با قایق مانند زمان، خود به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از:

  • نوع کالای تحویلی
  • ابعاد و وزن محصول
  • ارزش مالی کالا

برای اطلاعات بیشتر و محاسبه دقیق هزینه ارسال کالا از امارات متحده عربی به ایران با کارشناسان با تجربه گروه بازرگانی تامین تجارت تماس حاصل فرمایید. ما با انتخاب بهترین گزینه شرایط حمل سریع و کم هزینه کالای شما را فراهم می­کنیم. ارسال کالا از دبی به ایران با لنج در صورتی که توسط افراد مجرب انجام شود هزینه­ های شما را تا حد زیادی کاهش می­دهد و باعث سود بیشتر در تجارت شما می­شود.

همچنین حمل کالای فاسد شدنی دارای شرایط خاصی است که هزینه متفاوتی دارد. یا مثلا در حمل دریایی نیاز به کانتینر است. برخی از کانتینرها به صورت اشتراکی هستند که هزینه اجاره کمتری نیز دارند. کانتینر نیز ریسک خودش را دارد. به دلیل اینکه در کانتینر اشتراکی، بار شما با بار دیگران در یک جا قرار می­گیرد، اگر بار دیگران توقیف شود، ممکن است بار شما نیز توقیف گردد. باید در موقع تصمیم برای نحوه حمل کالا از چین و امارات متحده عربی این مزایا و معایب و وضعیت­های مختلف را در نظر بگیرید.

کالای استوک برای واردات

انواع مختلف حمل و نقل هوایی از دبی

در این روش کالا از مبدا حمل و در فرودگاه تحویل می­شود. مدل دوم حمل و نقل هوایی فرودگاه به فرودگاه است که در آن کالا از فرودگاه کشور مبدا به فرودگاه کشور مقصد حمل می­شود. آخرین مدل شامل حمل و نقل کالا از محل فروشنده به محل خریدار است.

بازرسی کالا از چین و امارات متحده عربی

اهمیت بازرسی کالا آن هم برای واردات از کشورهای خارجی بسیار زیاد است. در بازرسی کالا از چین و امارات متحده عربی، شما باید از صحت و سلامت کالایی که خرید کرده­اید مطمئن شوید و بسته­ بندی ایمن و درستی برای کالای شما انجام شود تا از آسیب جلوگیری شود.

بازرسی کالا از چین و امارات متحده عربی مراحل مختلفی دارد که بازرسی کالا در حین تولید، بازرسی کالا پس از تولید، بازرسی قیمت و … را شامل می­شود. منظور از بازرسی قیمت، بررسی و ثبت رسمی قیمت به منظور ارائه به مراکزی همچون بیمه و بانک‌ است که سفارش دهنده از خدمات آنها برای واردات کالا استفاده کرده است مثلا با گرفتن وام اقدام به وارد کردن کالا نموده است.

بازرسی های مستقل از محصولات شما، در مراحل مختلف چرخه عمر محصول، اطمینان حاصل می­کند که کیفیت تولید انبوهی که خریداری کرده ­اید با نمونه­ های آزمایش شده مطابقت دارد و به شما کمک می­کند تا قبل از ورود محصولات به بازار، عیوب مهم را شناسایی کنید. خدمات بازرسی محصول طیف کاملی از محصولات مصرفی، از مبلمان و لوازم الکترونیکی گرفته تا اسباب بازی، لوازم آرایشی، منسوجات، کفش و بسیاری دیگر از محصولات از جمله صنعتی را پوشش می­دهد.

انجام بازرسی برای برخی از کالاها مثل مواد غذایی و آرایشی اجباری است. در صورتی که این کار صورت نگیرد امکان ترخیص از گمرک را ندارید. پس همانطور که دیدید مرحله بازرسی کالا نیز دارای پیچیدگی­ هایی است که بهتر است آن را به شرکت­های معتبر با کارشناسان با تجربه در این زمینه بسپارید. گروه بازرگانی تامین تجارت با سابقه درخشان در انجام کلیه مراحل واردات و بازرسی کالا از چین و امارات متحده عربی در کنار شماست تا پروژه تجارت داخلی ­تان را استارت بزنید و بیزنس پرسودی داشته باشید.

جمع­ بندی

اگر در فکر واردات استوک از چین و خرید کالا از چین و امارات متحده عربی هستید، قدم در راهی گذاشته اید که می­تواند بسیار پر سود باشد. بنابراین بهتر است از تجربه متخصصان و افرادی که بارها در طول سالیان این راه را رفته ­اند، استفاده کنید. گروه بازرگانی تامین تجارت با سالها سابقه در کلیه امور بازرگانی، قادر به ارائه بهترین و مناسب­ترین مشاوره در زمینه واردات، صادرات، خرید و ترخیص کالا است.